Zajmujemy się odszkodowaniami lotniczymi powstałych w wyniku:
- odwołanego lotu
- opóźnionego lotu
- odmowy wejścia na pokład z powodu overbookingu
Zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. w sytuacji, gdy Twój lot był opóźniony lub odwołany więcej niż 3 godziny, a zdarzenie to nie było spowodowane epidemią korona wirusa, złymi warunkami atmosferycznymi, strajkiem obsługi naziemnej lotniska, czy też niestabilną sytuacją geopolityczną możesz ubiegać się o odszkodowanie nawet do 600 euro w zależności od długości Twojej podróży.
Zasady ustalania kwoty odszkodowania w oparciu o dystans:
- 250 euro – lot do 1500 km
- 400 euro- lot wewnątrz UE do 1500 km oraz na zewnątrz UE od 1500 km do 3000 km
- 600 euro- dla lotów powyżej 3500 km
Aby móc starać się o odszkodowanie, na postawie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. lot, którego dotyczy dana sprawa musi spełnić jeden z następujących warunków:
- miejsce wylotu i przylotu jest położone na terenie Unii Europejskiej
- miejsce wylotu jest położone na terenie Unii Europejskiej, przylotu poza nią
- miejsce przylotu jest położone na terenie Unii Europejskiej, miejsce wylotu poza nią jedynie w przypadku zarejestrowanego w UE przewoźnika lotniczego
Kolejną istotną informacją dotyczącą spełnienia warunków przyznania odszkodowania jest ustalenie w przypadku:
- opóźnionego lotu, czy długość opóźnienia była większa niż 3 godziny licząc od planowanej do rzeczywistej godziny przylotu
- odwołanego lotu, czy nie został on odwołany krócej niż 14 dni przed planowanym terminem wylotu
- odmowy wejścia na pokład, czy nie wyrażono zgody się na dobrowolne zrezygnowanie z danego lotu z powodu korzyści proponowanych przez linię lotniczą
Linie lotnicze często odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźnione, bądź odwołane loty, a swoje stanowisko argumentują różnymi okolicznościami wyłączającymi odpowiedzialność. Niejednokrotnie w trakcie prowadzenia sprawy o odszkodowanie okazuje się, że podawana przez linie lotniczą okoliczność nie mieści się w katalogu wyłączeń odpowiedzialności przewidzianym w Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. Wówczas pasażerowi należy się odszkodowanie.
Sprawdź czy należy Ci się odszkodowanie za opóźniony lub odwołany rejs lotniczy, skontaktuj się z nami, a my rozpatrzymy twoją sprawę, ustalimy wysokość należnego odszkodowania i złożymy wniosek do właściwej linii lotniczej, a także poprowadzimy twoją sprawę na każdym etapie (administracyjnym, sądowym)
wysyłając zgłoszenie pamiętaj aby podać nam najważniejsze informacje:
- lotnisko początkowe
- lotnisko końcowe
- czy lot odbywał się bezpośrednio czy z przesiadkami
- nazwę linii lotniczej obsługującej lot
- datę i godzinę planowanego wylotu i przylotu
- datę i godzinę rzeczywistego wylotu i przylotu
- datę poinformowania przez linię lotniczą o odwołaniu lotu
- powód (jeżeli został podany) opóźnionego lub odwołanego lotu
Zgłoś się do nas, jeżeli:
- Twój lot został odwołany na mniej niż 14 dni przed datą wylotu lub było
- Twój lot był opóźniony więcej niż 3h
- nie zostałeś wpuszczony na pokład z powodu overbookingu
- masz problem z uzyskaniem odszkodowania od linii lotniczej
Odszkodowania Lotnicze
Twój lot został odwołany lub opóźniony o co najmniej 3 godziny?
Pamiętaj że należy Ci się odszkodowanie w wysokości nawet do 600 Euro
Skonstatuj się z nami, a Kancelaria AB LEX zweryfikuje czy należy Ci się odszkodowanie.